torsdag 9 maj 2013

Reflektion vecka 18

Ja redovisningsveckan var hektisk och nervös, det var ett tag sedan jag var riktigt nervös faktiskt och nu blev jag påmind om att jag går på universitetet. Någon skrev att det kändes lite som att vara barn på julafton, och det stämde; äntligen fick man se alla de "mystiska" och framsvettade produktionerna!

De två dagarna var otroligt roliga och lärorika, dels för att jag faktiskt fick distans och möjlighet att reflektera på vad jag hade gjort och dels för att jag fick ta del av vad de andra hade jobbat med, på ett djupare plan (alla hade ju inte bloggat så mycket innan om sina projekt) och deras erfarenheter av det.

Hur min egen föreläsning gick (jag gjorde min gestaltning som en föreläsning) har nervositeten suddat i, jag var bara så himla glad att allt funkade, så jag minns inte riktigt vad jag fick för respons på det. Men det kändes okej, med tanke på att jag gjorde en föreläsning om processen som ledde fram till något annat än jag hade önskat och inte hade någon fysisk produkt att visa upp, förutom mina bilder (som inte kom till sin rätt på projektorduk). Jag ska lägga upp arbetet på söndag, så att man kan se bilderna riktigt, i alla fall mina favoriter.

Jag önskar att jag visste hur man länkar till allas bloggar, så att man lättare kunde ta del av varandras arbeten och tankar (ska försöka komma i håg att fixa det). Det har varit en av de saker som givit mig mest under dessa veckor, att komma vidare med hjälp av andras input och tankar kring sina egna och andras erfarenheter. Likaså har handledningarna varit värdefulla, utan dem hade jag trampat runt i min vanliga cirkel, säker och trygg men utan att förstå det.

De olika projekten var verkligen det- olika. Vissa klingade envist och taktfast på den lilla triangeln, andra försökte tappert dirigera hela orkestern. Men alla bidrog till helheten och det är det som jag gillar. Det blir svårt att skriva om alla arbeten här, eftersom det var så mycket som jag gillade och lärde mig, att det skulle ta för stor plats. Men som sagt; jag ska fixa in länkarna!

Något jag absolut kommer att minnas, är den energispäckade redovisningen med glimten i ögat som handlade om allt ifrån hembränd sprit och citrusträd som duschkompis till egensnidade pipor på fot. Den entusiasmen och energin vill jag ta med mig in i nästa termin och minnas denna som varit med värme.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar