fredag 5 april 2013

Reflektion vecka 14

Exit- ett gestaltningsprojekt under fem veckor.

Under två dagar fick vi arbeta  i skulptursalen med olika stationer, vars syfte var att starta igång oss i den kreativa processen och få oss mer bekväma i miljön. Det var riktigt kul, men svårt att vara "skapande på löpandeband" när man inte är van. Dag två var lite lugnare och man kunde känna lite "flyt" i lokalen.

Jag har tagit lite bilder på vad vi jobbade med och hur det såg ut

















Jag lägger upp den lilla filmen på bloggen efteråt



Vi fick tillslut tematiken för våra projekt; EXIT... Inspirerat av filmen "Exit through the giftshop".

Detta får vi hantera precis som vi vill, bara vi JOBBAR! Själv låg jag vaken på natten och hade hela huvudet fullt av idéer, den ena galnare än de andra, tills jag var tvungen att stiga upp och skriva ner dem. När de väl var i säkert förvar och mitt huvud något mindre surrigt, kunde jag äntligen slappna av.

Innan jag har påbörjat eller förankrat några av idéerna kommer jag inte att skriva om dem, det känns fel och blir för rörigt för mig, men jag ska hålla allt uppdaterat när jag väl kommit igång. Gissningsvis efter första handledningen nästa vecka. 

Men jag vet redan nu att jag inte ska hålla igen, för det är nog min sista chans att göra något med de här förutsättningarna och jag är ganska säker på att jag har en historia att berätta.








3 kommentarer:

  1. skönt att höra att det inte bara var mitt huvud som surrade. fast utan resultat hittills. har kännt mig ganska lugn fram tills nu. nå står det mest still, men jag hoppas att de släpper efter helgen...

    SvaraRadera
  2. Det är jag övertygad om att det gör! Lita på dig, jag gör det ;)

    SvaraRadera
  3. Det är jag övertygad om att det gör! Lita på dig, jag gör det ;)

    SvaraRadera