fredag 5 april 2013

Reflektion vecka 13

Ja, vi har ju haft "lov" med en "kommaikappvecka" där vi kunde göra det vi inte gjort tidigare, men eftersom att jag inte släpade efter med mitt skolarbete,  kunde jag njuta av en lugnare period.

Jag började istället fundera över hur jag ska tänka inför gestaltningskursen, där vi ska genomföra ett "större" projekt själva, med väldigt fria händer. Foto har ju smugit upp som en "dark horse" och konkurrerar starkt med de övriga uttryckssätten. Mina tankar har spelat runt att använda månljus i arrangerade bilder och med allt vad det innebär i form av utrustning, research och oberäkneliga natur och väderförutsättningar. Att jag överhuvudtaget funderar på detta är ett litet framsteg för mig, eftersom tålamod och tidskrävande arbeten aldrig har varit min starka sida. Men jag anar ett frö till mognad någonstans inom mig, litet, men kanske i hemlighet strävande mot himlen, som Jack och hans bönstjälk.

Jag fick ett tips om en fotograf/konstnär som har ett sätt att ta fantastiska bilder som tokinspirerar mig, han heter Gregory Crewdson och jag lämnar en länk till en film om honom, ifall någon är sugen att ta en titt. Men jag känner att hans bilder har det jag söker;  magi och tragedi i synergi...

ett litet smakprov






1 kommentar:

  1. Du borde definitivt testa på foto! Och månljus känns som din grej! Säg till om du behöver hjälp med något. :)

    SvaraRadera