lördag 2 februari 2013

Reflektion vecka 5

Tja, jag har ju "läckt" lite reflektioner under veckan som gått, men en sammanfattning kan ju vara på sin plats.

Jag har brottats med både uppgiften och mig själv,  tror jag vann båda fighterna. Att utmanas och erfara tar på krafterna, särskilt som jag fick börja så mycket från grunden. Vi gjorde en liknelse häromdagen, vid ett av  våra "stödsamtal"; tänk dig att du står i ett kök och får en halv gris, vad ska du göra med den? Är du bonde, kock eller lite äldre har du nog en hyfsad idé om hur det ska gå till, men är du van vid att laga till halvfabrikat i micron eller köper hämtmat några gånger i veckan är du nog inte lika bekant med processen mellan gris och köttbulle. Jag liknar mig vid en halvfabrikatsperson; förstår inte helheten och får svårt med att laga till något aptitligt av de delikata och ibland äckliga ingredienser jag blir serverad på det digitala smörgåsbordet. Men som jag tidigare sagt; stegar är till för att ta ett steg i taget till en annan nivå.

Jag kom på, efter att vi reflekterat tillsammans i fredags, att jag ska interagera mer på forum eller plattformar, även om det ärr motsträvigt eftersom jag finner det märkligt att kommentera personer som inte betyder något för mig. Det beror nog på att jag är en telefonperson uppväxt på åttiotalet då vi kunde sitta i timmar i telefonen med en bästis och bara hänga. Jag sa vad jag tyckte och tänkte till de som betydde något för mig, det var deras åsikt som räknades. Om de frågade mig något var det för att de var genuint intresserade av svaret och jag behövde aldrig undra över deras motiv eller om någon annan skulle kasta sig in i samtalet.

Till sist:
-Jag gillar att blogga, det verkar faktiskt vara ett bra forum för mig, när jag använder det på mitt sätt.
-Vi är alla olika och ska använda oss av den olikheten för att berika varandra, genom att vara oss själva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar