måndag 28 januari 2013

Första reflektionen


Jag kom att tänka på att jag skulle kunna reflektera över vad jag vill få ut av den här våren till att börja med.

Vad jag ser fram emot är nog att nolla räkneverket och göra något nytt. Att foga samman det jag redan är, på ett nytt sätt, och utmana mina föreställningar om mig själv. Låter ambitiöst, men varför inte?


Vi fick i uppgift att fundera över rummets betydelse och jag sammanfattar den så här:

Rummet kan det ta tid att lära känna,
det kan omfamna dig om du vill

Rummet befruktas av det som sker,
och kan bli ett med dig

Rummet kan visa dig vad det är,
men du måste vilja se

Rummet behöver dig,
och låter sig användas

Vad kan du göra för rummet,
så att det kan göra något för dig?


Jag måste bekänna att jag går emot saker jag står för genom att göra denna blogg. Jag förstår varför vi gör det och den pedagogiska nyttan med det, men om man bortser från det tekniska i hela grejen, så har jag själv inget behov av(läs: vill inte) vara med i  "syns jag inte så finns jag inte".
Jag har inget problem med att våga bryta ny mark och ska kämpa för att det ska bli både me myself and I, nu när jag ändå gör det ska det ta mig fan bli bra. Min upplevelse är att jag kompromissar min integritet och jag hoppas att ni uppskattar den uppoffringen.

Ville bara säga det

Ps. Jag gillar att greja med den, bloggen alltså....

2 kommentarer:

  1. Man får vara lite ambitiös tycker jag! Annars kommer man nog inte komma så långt, vi får passa på nu att låta våra skaparsjälar leva livet!

    SvaraRadera