onsdag 30 januari 2013

Assignment # 2

Jag dök in på den av vår lärare föreslagna spelsidan; Second life och fick erkänna för mig själv, återigen, att jag skulle börjat spela Donkey Kong för trettio år sedan då jag hade chansen, känns lite sent nu när det inte bara gäller att gå fram, bak och hoppa. Jag är som en cykelpunka i cockpiten på en rymdfärja; useless.

I alla fall ... Jag försökte göra en "print screen" men det funkade inte så bra, lyckades bara med en, så mina första bildbevis på" interaktion med främlingar på forum" d.v.s. first contact, blir några suddiga mobilfoton.

Min avatar är en vampyrtjej som heter Nonahn och hon så nog mest förlamad ut där hon stod. Jag började med att skriva en liten hälsning i chatrutan, blev helt ställd när någon svarade! Plötsligt ramlade det in kommentarer och jag svarade så gott det gick, puh. Styrde henne bort och får tänka en stund. Oj, en inbjuden till en grupp, okej, tryck på Join-knappen. Går runt lite på måfå, verkar lugnt..Helt svettig hittar jag log out-knappen och kan andas ut.





Sen får jag ett tips om en sida man inte behöver logga in på för att chatta med främlingar om vad som helst..Och det märkte jag. Efter två försök, som den andre hela tiden verkade vilja styra mot ett "visst håll" tog jag ett kort och försvann ut fortare än kvickt.

Not my cup of tea


Hittade en kul sida som säljer skruvade saker, kanske något för dig?



Om saker som kan vara både, eller bara, konst och konstigt...



Nu har jag fått en idé; riktig graffiti hemma på väggen. Ska bara leta reda på någon som är villig att göra detta, kanske någon på skolan? Jag blev inspirerad av den här sidan:
http://www.photowall.se/photo-wallpaper/classic/art/street-art?gclid=CO-Ylb_vmbUCFW12cAodoSIAqQ är en länk till photowall som visar exempel på olika specialtapeter som kan spegla ens personlighet och /eller intresse.


Jag hittade också en länk till ett forum för ett ämne som jag känner för och som påverkar många människor:
http://www.bipolarna.se/ är en länk till ett forum för personer som lider av bipolär sjukdom eller känner någon som gör.

Använd den här länken om du är: Sugen på nått gott och är Stålmannen eller bara snuskigt rik och har en egen jet för att se vad olika restauranger runt om i världen har att erbjuda i kväll eller vad du nu har lust till ...Och den här om du behöver lite förströelse eller inspiration. En sida om ord, ordspråk, citat och lite av varje.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar